W ramach projektu Erasmus+ uczniowie naszego liceum uczestniczyli w tygodniowym programie edukacyjnym realizowanym wspólnie ze słowacką szkołą partnerską. Głównym celem było pogłębianie wiedzy ekologicznej, rozwijanie kompetencji przyrodniczych i językowych oraz budowanie międzynarodowej współpracy młodzieży.
Zrealizowano szereg działań o charakterze prośrodowiskowym i edukacyjnym. Odbyły się wizyty w pasiece edukacyjnej Včelovina oraz w ekocentrum w Cunowie, gdzie uczniowie poznali lokalne działania na rzecz ochrony środowiska. Wspólnie z uczniami słowackimi przeprowadzono doświadczenia przyrodnicze: ocenę stanu zanieczyszczenia powietrza metodą bioindykacji (według skali porostowej), oznaczanie zawartości azotanów i fosforanów w wodzie oraz wykonanie modelu filtracji wody z wykorzystaniem zestawu edukacyjnego. Podczas spaceru edukacyjnego uczniowie poznali ekosystem rzeczny Wyspy Sihoť – rezerwatu przyrody i jednego z głównych źródeł wody pitnej dla Bratysławy. Obserwowali lokalną roślinność i zwierzęta, omawiali rolę wyspy w retencji wody, ochronie bioróżnorodności oraz wpływ działalności człowieka na środowisko wodne.
Dodatkowo uczniowie odwiedzili centrum nauki Aurelium , gdzie poszerzyli wiedzę z zakresu bioróżnorodności i nowoczesnych technologii wspierających edukację ekologiczną. Wizyta w Bańskiej Szczawnicy miała charakter przyrodniczo-kulturowy – uczestnicy poznali historię miasta i jego dziedzictwo górnicze wpisane na listę UNESCO. Spacer po zabytkowym parku w Bańskiej Szczawnicy pozwolił uczniom dostrzec, jak elementy dziedzictwa kulturowego mogą harmonijnie współistnieć z przyrodą. Zwracano uwagę na wartość historyczną terenu oraz znaczenie zrównoważonego zagospodarowania przestrzeni miejskiej.
Program wzbogaciło zwiedzanie Bratysławy oraz integracyjne zajęcia z młodzieżą słowacką, które sprzyjały wymianie doświadczeń oraz komunikacji w języku angielskim. Projekt pozwolił uczniom rozwinąć praktyczne umiejętności badawcze, zwiększyć świadomość
ekologiczną i nawiązać wartościowe międzynarodowe relacje.