W dniu 29 maja reprezentantka naszej szkoły Anastasiia Braikovska wzięła udział w finale III Wołomińskiego Konkursu Krasomówczego w języku angielskim, odbywającym się w I Liceum Ogólnokształcącym im. Wacława Nałkowskiego w Wołominie.
Uczestnicy konkursu mieli za zadanie wygłosić wypowiedź na temat będący cytatem z Winstona Churchill`a “Success is not finał, failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.”
Występ Anastasii spotkał się z uznaniem jury i zajęła ona II miejsce w kategorii szkół ponadpodstawowych. Serdecznie gratulujemy!
31 maja mieliśmy w naszym Liceum niezwykłych gości. Odwiedzili nas uczniowie klas 1 i 3 Szkoły Podstawowej nr 1 im. ppłk. Mariana Pisarka w Radzyminie. Nasi licealiści z klas 2c i 3c pod opieką Zespołu Psychologiczno-Pedagogicznego zorganizowali ciekawe atrakcje dla swoich młodszych kolegów. Były stoiska z kolorowankami, dużymi bańkami, chustą Klanzą, fotobudką, malowaniem buziek oraz dekorowaniem balonów. Dzieci pod opieką animatorów mogły w pełni cieszyć się przygotowanymi zajęciami. Na koniec, po małym posiłku, trawnik pod łącznikiem na chwilę zamienił się w zwierzyniec. Każdy mógł się z bliska przyjrzeć królikom, kurczakom, kaczce, kozom i alpakom. Dziękujemy za wspólną zabawę:)
Zapraszamy na wydarzenie plenerowe promujące czytelnictwo w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. Czytanie na trawie z wieczornym pokazem multimedialnym odbędzie się 20 maja (sobota) w godz. 16.00 – 22.00 w Parku Rzeźby przed stołecznym pałacem Królikarnia.
Podobnie jak podczas pierwszej edycji wydarzenia rok temu Czytanie na trawie będzie miało formę pikniku rodzinnego z różnorodnymi animacjami dla dzieci oraz wieczornym multimedialnym pokazem 3D na budynku muzeum. Spektakl światła i dźwięku zostanie w tym roku wzbogacony o animacje nawiązujące do miniserialu „Mole Książkowe”.
Przez całe popołudnie i wieczór na uczestników pikniku będą czekały różnorodne atrakcje czytelnicze, wśród nich m.in. warsztaty dla dzieci i młodzieży, literacka gra terenowa z nagrodami, rozmowy o książkach, gra w boule i fotobudka. W strefie aktywności będziemy gościć Fundację Powszechnego Czytania, która przygotuje animacje pod hasłem „Tata też czyta”.
Osoby biorące udział w wydarzeniu będą mogły skorzystać z dwóch specjalnie przygotowanych stref: wymiany książek oraz relaksu i dobrej lektury. Dla aktywnych uczestników planujemy nagrody -niespodzianki. Aby wziąć udział w wymianie książek wystarczy zabrać ze sobą książkę – „bilet” wstępu. Na stoisku NPRCz 2.0 będzie można dowiedzieć się więcej o działaniach realizowanych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
Organizatorem wydarzenia jest Narodowe Centrum Kultury we współpracy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Biblioteką Narodową, Instytutem Książki oraz Ministerstwem Edukacji i Nauki – operatorami NPRCz 2.0. Partnerem spotkania jest Królikarnia – Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie.
Dziś mieliśmy okazję gościć p. Kingę Bartosiewicz oraz p. Klaudię Stalmach– specjalistki i jednocześnie terapeutki pracujące na co dzień z małymi dziećmi. Wprowadziły nas w świat sensoplastyki i potrzeb rozwojowych maluchów. W zajęciach uczestniczyli uczniowie klasy psychologiczno – pedagogicznej. Po wysłuchaniu prelekcji młodzież mogła doświadczyć na własnej skórze jak takie zajęcia mogą oddziaływać i stymulować zmysły, a nawet relaksować! Dziękujemy za garść wiedzy i niezwykle doznania 🙂 i oby do szybkiego zobaczenia!
Już po raz piąty, w dniach 31.03 – 04.04.2023 r., młodzież z Norwida uczestniczyła w zajęciach projektu szkoleniowego EuroWeek Szkoła Liderów, prowadzonych w języku angielskim. Po raz drugi gościł nas urokliwy Lądek Zdrój. Tym razem, na miejsce młodzież z klasy Ib i IIIa wraz z opiekunami (P. Aldoną Jagiełło i P. Tomaszem Dąbrowskim) dotarła pociągiem, a z „dworca” autokarem do hotelu Melafir.
Uczestnicy mieli możliwość poznać kulturę i obyczaje krajów z których pochodzili wolontariusze prowadzący zajęcia: Zimbabwe, RPA, Wietnam.
Było dużo frajdy, radości i świetnej zabawy podczas tworzenia i prezentowania każdego projektu. Wszyscy wrócili zmęczeni, ale zadowoleni.
Czekamy na kolejny wyjazd.
W dość zimną ostatnią środę kwietnia byliśmy na zajęciach w Ogrodzie Botanicznym PAN
w Powsinie. Mimo chłodu humor nam dopisywał. Czas spędzony w ogrodzie był podsumowaniem nauki biologii w zakresie botaniki. Mogliśmy obserwować rośliny w różnych fazach rozwoju, zobaczyć rośliny znane tylko z podręcznika czy też doświadczyć warunków panujących w gorącym klimacie wilgotnym oraz suchym.
Poznaliśmy rośliny, które rosły na terenie obecnej Polski w minionych erach, dowiedzieliśmy się, czemu nie przetrwały i czemu znów można je tu uprawiać. Poznaliśmy też gatunki, które być może będą tworzyć szatę roślinną po zmianach klimatu.
Mogliśmy również zaobserwować roślinność Tatr i Pienin. Po zakończonych zajęciach mogliśmy rozgrzać się gorącą czekoladą w ogrodowej kawiarence i z fajnymi zdjęciami powrócić do domów.
Tegoroczne dyktando miało na celu nie tylko sprawdzenie Waszej znajomości zasad ortografii i interpunkcji. W tym roku kładliśmy szczególny nacisk, na szerzenie założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy. Właśnie dlatego w tekście dyktanda pojawiły się łacińskie zwroty i sentencje. Tekst miał również zwrócić Waszą uwagę ma potrzebę kształtowania siebie i swoich postaw poprzez ukierunkowanie na prawdę, dobro i piękno, co w dorosłym życiu pozwoli Wam podejmować odpowiedzialne decyzje.
Poniżej przedstawiamy szczegółowe wyniki do 10 miejsca.
1. Iga Rojewska
2. Aneta Franczuk
3. Małgorzata Szewczyk
4. Magdalena Zbrzeźniak
5. Magdalena Szemetiuk
6. Adrianna Bereda
7. Dawid Koman
8. Maja Parandyk
9. Marika Blinkiewicz
10. Hanna Wrzosek
Osoby, które zajęły 1,2 i 3 miejsce zapraszamy na rozdanie nagród, które odbędzie się podczas zakończenia roku szkolnego dla klas IV.
Pozostałe, wymienione wyżej osoby (od miejsca 4 do 10), zapraszamy (od środy 26 kwietnia do końca maja br.) do biblioteki po odbiór nagród pocieszenia.
W zeszłym tygodniu grupa uczniów z naszej szkoły miała przyjemność uczestniczyć w „Niewidzialnej wystawie”. Przed nami czekało wyzwanie rozpoznawania różnych przedmiotów w pięciu pomieszczeniach, w absolutnej ciemności. Niewidomy przewodnik prowadził nas przez sale tylko swoim głosem. Mogliśmy przekonać się ,jak ciężko może być osobom niewidomym. Pod koniec zwiedzania mieliśmy szanse porozmawiać z naszym przewodnikiem o trudnościach i sposobach radzenia sobie w życiu osobom, które nie widzą. Poznaliśmy też pismo Braille’a oraz aplikację, która pomaga niewidomym korzystać z telefonu.
Spotkanie wniosło wiele pozytywnych emocji i na długo pozostanie w naszej pamięci.