Po krótkim wstępie teoretycznym, podczas którego określiliśmy jakie zagrożenia są na naszym terenie najbardziej prawdopodobne, przeszliśmy do działania. W 5 tematycznych bazach w praktyczny sposób mogliśmy sprawdzić czy potrafilibyśmy przygotować siebie i naszych najbliższych na nieoczekiwane sytuacje. Hasło przewodnie naszego spotkania to „Bądźmy gotowi – nie dajmy się!”.
W pierwszej Bazie tworzyliśmy Rodzinny plan awaryjny – jak się komunikować i ewakuować w razie zagrożenia.
Baza druga to Bezpieczny dom, czyli jak przygotować zapasy i wyposażenie domu, tak by nic nas nie zaskoczyło.
W bazie trzeciej nauczyliśmy się jak samodzielnie stworzyć kompletny plecak awaryjny w kilka minut oraz co warto ze sobą zabrać, a co będzie tylko zbędnym obciążeniem?
Ratownicy Medyczni w bazie nr 4 upozorowali wypadek. Musieliśmy szybko zareagować i odpowiednio udzielić pierwszej pomocy przedmedycznej.
W ostatniej piątej bazie instruktor nauczył nas jak nie stać się ofiarą napaści oraz przekonał, że sprawność fizyczna ma ogromne znaczenie w sytuacjach zagrożenia naszego zdrowia i życia.
Bogatsi o nową wiedzę i zdobyte doświadczenie, podsumowaliśmy warsztaty, a najlepsi uczestnicy zostali nagrodzeni:
Sandra Kędzierska,
Edyta Gajewska,
Mateusz Tumankiewicz
Gratulacje!
Spotkanie zostało zorganizowane dzięki wsparciu Starostwa Powiatowego w Wołominie.
Pani Paulina pracuje na co dzień z osobami niepełnosprawnymi przy udziale swoich czworonożnych – i nie tylko czworonożnych – wyszkolonych terapeutów. Podczas warsztatów p. Paulina opowiadała o misji swojej pracy, a także o tym, co trzeba zrobić, by w przyszłości zostać dogo lub zooterapeutą. towarzyszyły Jej dwa owczarki Tora i Frajda oraz króliki i kurczaki rasy Silka. Uczniowie dowiedzieli się jak należy pracować z osobami niepełnosprawnymi, a także sami wykonywali ćwiczenia ze zwierzętami w asyście terapeutki. Spotkanie przebiegało w niezwykle miłej i serdecznej atmosferze, za co bardzo dziękujemy i zapraszamy na kolejne spotkania z klasami o profilu psychologiczno – pedagogicznym! Do zobaczenia!
Celem wycieczki było przybliżenie pracy służby więziennej, a także oddziaływanie profilaktyczne związane z poznaniem konsekwencji nieprzestrzegania prawa. Funkcjonariusze służby więziennej opowiedzieli nam o swojej pracy i oprowadzili po areszcie pokazując cele i tłumacząc zasady panujące na różnych oddziałach w więzieniu. Na własnej skórze mogliśmy odczuć to wszystko, czego doświadczają osadzeni. Poruszaliśmy się po terenie aresztu według określonych ściśle zasad w obecności funkcjonariuszy. Tą nietypową wycieczkę uwieńczyło spotkanie z oficerami Grupy Interwencyjnej Służby Więziennej podległej Okręgowemu Inspektoratowi Służby Więziennej w Warszawie. Mogliśmy zobaczyć salę do ćwiczeń oraz zapoznać się ze sprzętem, który jest na wyposażeniu oficerów. Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej o naszej wizycie, zapraszamy tu:
https://www.sw.gov.pl/aktualnosc/areszt-sledczy-w-warszawie-bialolece-licealisci-z-radzymina-poznaja-funkcjonowanie-aresztu-sledczego
W ramach dbania o zdrowie fizyczne został rozegrany mecz Uczniowie kontra Nauczyciele. Walka była zacięta! Sędziowie sprawiedliwi! Doping donośny! A wynik 2:1 dla Uczniów!!!! Gratulujemy i obiecujemy, że do przyszłego roku podciągniemy formę!
Uczniowie klasy psychologiczno – pedagogicznej wraz z p. psycholog Aleksandrą Berlińską i p. pedagog Anną Borowską przygotowali punkt DKMS-u. Szukaliśmy swojego bliźniaka genetycznego oraz wykazywaliśmy się wiedzą na temat profilaktyki nowotworów krwi podczas gry terenowej.Na podium stanęli uczniowie:
I miejsce – klasa 3 e
II miejsce – klasa 3f
III miejsce – klasa 3h.
Gratulujemy zwycięzcom!!
Ponadto osoby pełnoletnie mogły zgłosić się do banku dawców szpiku kostnego. Tym, którzy złożyli deklarację – dziękujemy z całego serca! Dobro wraca!
Historycy literatury i dydaktycy przekonują, że „Lalka” Bolesława Prusa to „jedna z niewielu lektur szkolnych, która się nie zestarzała”. Warto do niej powracać, zwłaszcza kiedy zbierze się już własne doświadczenia. Ale jak przekonać młodzież do przeczytania tej powieści? Nawet wartościowe książki bywają odbierane przez młodych ludzi jako nudne i niezrozumiałe, co wynika przede wszystkim z prozaicznego faktu, że znajdują się na liście lektur, która z założenia nie może być interesująca i nawet powszechne przekonanie, że „Lalka” jest powieścią najczęściej przywoływaną na egzaminie maturalnym z języka polskiego, nie wpływa na zmianę odbioru lektury przez część młodzieży.
O tym jak błędne jest to myślenie dowodzą nasi uczniowie, co prawda nie wszyscy, ale „kropla drąży skałę” i mam nadzieję, że po tę powieść moi uczniowie jeszcze nie raz sięgną.
Młodzież klas 2b i 2c, omawiając na lekcjach języka polskiego „Lalkę” Bolesława Prusa, poznała nie tylko losy Wokulskiego i Łęckiej, ale spojrzała na ten tekst jako utwór z jednej strony uniwersalny, traktujący o ludzkich relacjach, a z drugiej jako reportaż poświęcony Warszawie i jej mieszkańcom. Ten drugi aspekt powieści stał się dla nas przesłanką do zorganizowania wycieczki Szlakiem „Lalki”.
26 maja uczniowie klasy 2c zwiedzali Warszawę szlakiem wyznaczonym przez Prusa, a 2 czerwca w literacką podróż wyruszyła klasa 2b. Spojrzeliśmy na miasto oczami autora najbardziej warszawskiej powieści w dziejach literatury polskiej. W trakcie spaceru poznaliśmy miejsca, w których rozgrywa się akcja powieści, m.in. Pałac Paca przy ulicy Miodowej, Krakowskie Przedmieście, gdzie mieścił się sklep Wokulskiego, Hotel Europejski, w którym zorganizowano przyjęcie z okazji otwarcia nowego sklepu. Zwiedziliśmy także kościół pokarmelicki (Izabela Łęcka kwestowała tam na cele dobroczynne). Odnaleźliśmy miejsca, gdzie mieszkał i pracował stary subiekt Ignacy Rzecki, a także zobaczyliśmy którędy Stanisław Wokulski spacerował na Powiśle. Mieliśmy okazję zwiedzić Uniwersytet Warszawski. Uczniowie klasy 2b poszerzyli program zwiedzania, udali się dodatkowo do ogrodu botanicznego i Łazienek. Mam nadzieję, że udało nam się poznać choć namiastkę świata Prusa i jego bohaterów powieściowych. Warszawa nadal fascynuje i zachęca do literackich podróży w przeszłość.
Dziękuję za pomoc w organizacji wycieczek opiekunom klas, pani Annie Kęczkowskiej-Chikha, pani Barbarze Kocikowskiej-Kopyt i pani Aleksandrze Gramowskiej.
/Maria Różycka
Zapoznaliście się już z informacjami zawartymi na plakatach przy sklepiku? Z okazji Dnia Języków Obcych, we wtorek 7 czerwca odbędzie się konkurs wiedzy o kuchniach krajów wylosowanych przez Wasze klasy. Konkurs będzie obejmował tylko to, co zawarte jest na plakatach. O godzinie 11:30 wyślemy na Waszą pocztę na Vulcanie link do konkursu. Będzie tam 15 pytań zamkniętych, jednokrotnego wyboru. Wygrywają 3 pierwsze osoby, które odpowiedzą prawidłowo na wszystkie pytania.
/Aleksandra Gramowska
6.06.2022 (poniedziałek)
PROFILAKTYKA PRZECIWNOWOTWOROWA
Akcja #komówkomania organizowana przy współpracy z Fundacją DKMS:
*zabawa „Znajdź swojego bliźniaka genetycznego”
*gra terenowa
*punkt rejestracji w bazie potencjalnych dawców szpiku
7.06.2022 (wtorek)
PROFILAKTYKA PROZDROWOTNA
Specjalny mecz siatkówki
8.06.2022 (środa)
PROMOCJA ZACHOWAŃ PROSPOŁECZNYCH
Spotkanie z przedstawicielami Stowarzyszenia Max i Mary, dotyczące funkcjonowania osób ze spektrum autyzmu i działalności wolontariatu koleżeńskiego
9.06.2022 (czwartek)
PROMOCJA ZACHOWAŃ PROSPOŁECZNYCH
Spotkanie z przedstawicielami Ośrodka Hospicjum Domowe (ul. Tykocińska 27/35, Warszawa), uwrażliwiające na potrzeby chorych i umierających oraz przybliżające działalność wolontariatu w hospicjum.
10.06.2022 (piątek)
PROFILATYKA UZALEŻNIEŃ
Koncert “Po kamieniach” w wykonaniu Jacka i Michała Musiatowiczów, organizowany we współpracy ze Sceną Profilaktyczną. Program ma na celu przeciwdziałanie uzależnieniom i przemocy wśród młodzieży szkolnej.
Gorąco zachęcamy i zapraszamy do czynnego udziału w aktywnościach przygotowanych z okazji Tygodnia Zdrowia i Profilaktyki!
Jak będą wyglądać? Oto jak przedstawiają to organizatorzy:
„(Warsztaty) to unikalny program edukacyjno-społeczny, opracowany i realizowany przez zespół ekspertów Fundacji Gotowi.org. Każdy człowiek, niezależnie od swojej sytuacji materialnej czy życiowej może przygotować się na sytuacje awaryjne.”
„W ramach Warsztatów Gotowości przygotowaliśmy pięć bloków tematycznych ze scenariuszami zdarzeń. W każdej z baz zadnia polegają na znajdowaniu rozwiązań hipotetycznej katastrofy czy zagrożenia. Wraz z uczestnikami tworzymy plany bezpiecznego przygotowania się i przetrwania, wskazujemy w jaki sposób można ograniczać ryzyko i minimalizować skutki sytuacji awaryjnych.”
Uczniowie, którzy zgłosili swój udział w Warsztatach spotykają się na małej sali gimnastycznej o 11.00
Jak będą wyglądać? Oto jak przedstawiają to organizatorzy:
„(Warsztaty) to unikalny program edukacyjno-społeczny, opracowany i realizowany przez zespół ekspertów Fundacji Gotowi.org. Każdy człowiek, niezależnie od swojej sytuacji materialnej czy życiowej może przygotować się na sytuacje awaryjne.”
„W ramach Warsztatów Gotowości przygotowaliśmy pięć bloków tematycznych ze scenariuszami zdarzeń. W każdej z baz zadnia polegają na znajdowaniu rozwiązań hipotetycznej katastrofy czy zagrożenia. Wraz z uczestnikami tworzymy plany bezpiecznego przygotowania się i przetrwania, wskazujemy w jaki sposób można ograniczać ryzyko i minimalizować skutki sytuacji awaryjnych.”
Uczniowie, którzy zgłosili swój udział w Warsztatach spotykają się na małej sali gimnastycznej o 11.00
Szczegółowy regulamin i więcej informacji można znaleźć na stronie: www.mswm.mazovia.pl
Czym jest i czym zajmuje się Młodzieżowy Sejmik Województwa Mazowieckiego?
Młodzieżowy Sejmik ma charakter inicjatywny, wnioskodawczy i konsultacyjno-doradczy dla organów Samorządu Województwa Mazowieckiego. Reprezentuje głos młodzieży w dialogu z Sejmikiem, Zarządem i Urzędem.
Inicjuje i promuje działania o charakterze społecznym, edukacyjnym, kulturalnym, sportowym, rekreacyjnym i ekologicznym. Organizuje wydarzenia na rzecz młodzieży.
W celu realizacji swoich zadań współpracuje z podmiotami działającymi przy Samorządzie Województwa Mazowieckiego, młodzieżowymi radami gmin i powiatów, innymi młodzieżowymi sejmikami, organizacjami pozarządowymi w kraju i za granicą, a także instytucjami publicznymi.